tiistai 17. kesäkuuta 2014

Uusi ravinteli Fimelassa

Hiljattain Fimelassa avattiin uusi fast food  -tyyppinen ravintola. Tietysti olin kärppänä paikalla , sillä kyseisestä ruokapaikasta saa hampurilaisia. Olen syönyt kohta kolme kuukautta riisiä ja kalaa, joten vaihtelu todellakin virkisti.

Ravintolan ruokalista. Kauniimpi on tulossa.
Ravintolan konseptiin kuuluu pikaruoka ja ja madeleine-leivokset. Leivoksia olin jo syönyt jo aiemminkin. Tällä kertaa niitä tarjottiin alkuruuaksi. Kerroin kuitenkin kokille haluavani ne vasta hampurilaiseni jälkeen.

Fimelassa ollaan selkeästi ajan hermolla; kaikki mahdollinen tehdään ihan itse. Sämpylät leivotaan paikan päällä ja salaatti haetaan naapurin kasvimaalta. Varsinainen lähiruokapaikka siis kyseessä.

Tuoleja tai pöytiä ravintolassa ei vielä ollut, mutta meille löytyi paikka takapihan penkiltä. Ravintolan omistaja oli pitänyt tehokasta äänentoitolaitteistoa tärkeämpänä hankintana kuin istumapaikkoja.

Niin ja se itse hampurilainen. Olin suorastaan yllättynyt annoksen ulkonäöstä. Sehän jopa muistutti hampurilaista. Tosin pihvin tilalla oli ranskalaisia ja lihasuikaleita. Söin sen kuitenkin ja olin iloinen.


Saatan jopa käydä uudestaan. Tein myös diilin kokin kanssa, että saan käyttää uunia, jos haluan tehdä kakkua. Haluan minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Puhunko ihan puuta heinää vai totisinta totta? Kommentoi!